Algemene voorwaarden




''Wij zijn een platform waarbij we mooie juridische diensten bieden, die jou verder 
kunnen helpen met jouw geschillen met andere partijen."

Algemene Voorwaarden Simpel Vrijheid

1. WELKOM!
Hoi! Welkom! En wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de Simpel Vrijheid business.
Op onze website simpelvrijheid.nl kan je zien welke diensten wij je kunnen bieden.
Wie zijn wij? Wij zijn een platform waarbij we mooie juridische diensten bieden, die jou verder 
kunnen helpen met jouw geschillen met andere partijen.
Wil je een bakkie komen doen? Dat kan. Wij zijn gevestigd op de Groeneweg 2 te 
Zoetermeer. Ook staan wij ingeschreven in de Kamer van Koophandel onder nummer
81080743, mocht je een kijkje willen nemen in het handelsregister.
Wanneer je besluit bij ons een dienst af te nemen, ga je een overeenkomst aan met Simpel 
Vrijheid B.V., en worden wij in dit geval ook jouw opdrachtnemer. In de tekst wordt het ook 
verwoord als ‘wij’ of ‘ons’.
Overal waar wij de woorden ‘je’ of ‘jou(w)’ gebruiken, bedoelen wij jou als klant, jouw
handelen en jou als opdrachtgever
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, werkzaamheden, 
offertes en overeenkomsten tussen, jou als de opdrachtgever, en ons Simpel Vrijheid,als 
opdrachtnemer.
2. Wanneer beginnen wij met onze diensten en hoe lang zullen deze duren
De offertes en opdrachtbevestigingen die je van Simpel Vrijheid ontvangt, zijn gebaseerd op 
de informatie, die door jou aan ons is verstrekt. Een overeenkomst komt tot stand op het 
moment dat je een opdrachtbevestiging door ons, per mail, ontvangt. De overeenkomst 
wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, zo lang benodigd, waarbij wij onze best zullen 
doen om de opdracht tot een succes te brengen. Maar vaak lees je ook uit de inhoud, aard 
of strekking wat voor opdracht wij zullen leveren en dat het voor een bepaalde tijd is 
aangegaan. In dat geval eindigt de opdracht op de aangegeven datum in de 
opdrachtbevestiging.
De opdracht mag je natuurlijk, zonder het opgeven van een reden, annuleren. Houdt er wel 
rekening mee dat wanneer wij op het moment daadwerkelijk aan de slag gaan voor jou, 
dat wij een vergoeding vragen voor onze werkzaamheden van 50% van de factuur. Wij 
gaan pas aan de slag, nadat de betaling aan ons is voldaan. De betaling dient binnen 7 
dagen te worden voldaan, dus je hebt ook 7 dagen bedenktijd, en kan dit ook dan in die 
periode geheel kosteloos annuleren.
3. Wat kan je van ons verwachten?
Simpel Vrijheid probeert jouw belangen naar beste weten en kunnen, te behartigen. Hierbij 
zijn er natuurlijk rechtsverhouding, waarbij kijken naar wat mogelijk en wenselijk is. De wijze 
waarop de opdracht wordt gevoerd en de overige werkzaamheden worden verricht staat 
op onze website vermeld. Eveneens informeren wij jou vooraf. En daarbij houden wij 
natuurlijk ook rekening met eventuele wettelijke bepalingen die van toepassing zijn. Indien 
de werkzaamheden er toe strekken een bepaald (financieel) eindresultaat wordt bereikt, 
wordt er niet gegarandeerd dat dit beoogde eindresultaat werkelijk wordt bereikt. 
4. Wat verwachten wij van jou?
Om de opdracht tot een succes te brengen, verwachten wij dat je ons tijdig, volledig en op 
de juiste wijze alle gegevens, inlichtingen en bescheiden verstrekt, welke benodigd zijn voor 
de uitvoering van de opdracht. Per mail zullen wij aangeven wat wij van jou benodigd zullen 
hebben.
5. Hoe gaan wij om met jouw privacy
Simpel Vrijheid verplicht zich om alle gegevens en stukken, die betrekking hebben op de 
opdracht, waarvan je kan verwachten dat ze gelden als vertrouwelijk en geheim, ook als 
zodanig te behandelen.
6. Werken wij samen met andere partijen?
Simpel Vrijheid kan bij de uitvoering van zijn opdracht een deskundige inschakelen die wij 
niet in huis hebben. Dit hangt af van de noodzaak c.q. wenselijkheid, wat altijd eerst in 
overleg met jou wordt vastgesteld.Wij aanvaardengeen aansprakelijkheid voor de 
werkzaamheden, die door een andere wordt verricht.
7. Wat als je toch niet helemaal tevreden bent?
Natuurlijk doen wij onze best en willen wij dat jij als klant tevreden bent. Maar mocht je niet 
helemaal tevreden zijn, dan kan je met onze klachtenafdeling 
(info@simpelvrijheid.nl) schriftelijk contact opnemen. Wij zijn bereid extra 
werkzaamheden uit te voeren. Houdt er wel rekening mee dat we soms een kleine 
vergoeding kunnen vragen om de onkosten te dekken voor deze werkzaamheden.
8. Wat wij toch willen uitsluiten
Uiteraard kan je van ons een top service verwachten en denken wij graag met jou als klant 
mee. Soms kunnen er gevolgen zijn door calamiteiten en andere omstandigheden,
waardoor wij niet tijdig of niet in voldoende mate aan de verplichtingen conform artikel 4 
hebben kunnen voldoen. Hierover zullen wij jou te allen tijde volledig informeren en tot een oplossing proberen te komen.







Echter willen wij de aansprakelijkheid in dit soort 
uitzonderingsgevallen beperken en zullen wij niet aansprakelijk zijn.
9. Wanneer je de opdracht toch wilt beëindigen.
Wij hopen natuurlijk onze diensten te kunnen leveren totdat jouw opdracht succesvol is 
afgerond. 
10. Wanneer wij helaas de samenwerking moeten stoppen
Er zijn soms scenario’s waarin wij de samenwerking met jou moeten beëindigen. Dit wordt 
ook wel de algemene opschortings- of ontbindingsbevoegdheidvan Simpel Vrijheid BV 
genoemd. Dit geldt wanneer jij de verplichtingen uit onze overeenkomst niet tijdig, niet, 
onvolledig of onvoldoende nakomt. Wanneer er sprake is van een faillissement dan wel 
surseance is aangevraagd (door een derde). Of wanneer een opdrachtgever beslag in 
welke vorm dan ook heeft gelegd. 
Wij zullen ten allen tijde jou schriftelijk hierover mededelen.
Mochten wij hiervan gebruik maken, zoals hier is omschreven, dan zijn wij nimmer 
aansprakelijk voor de daaruit eventueel ontstane schade, zowel direct als indirect.
11. Wat verwachten wij van jou wanneer we voor je aan de slag gaan
Wanneer jij ons een opdracht geeft, dan wordt dit door ons bevestigd aan jou in de vorm 
van een overeenkomst oftewel de opdrachtbevestiging. Wij zullen hierna jou vragen om 
een aanlevering van benodigde stukken, bescheiden en/of andere gegevens e.d, om 
zodoende met de opdracht aan de slag te kunnen gaan. 
Wanneer je in gebreke blijft, met andere woorden, wanneer je niet de gevraagde stukken 
kan aanleveren, dan zijn wij helaas de werkzaamheden moeten opschorten. Schade in 
welke vorm en omvang dan ook, kan als gevolg hiervan niet leiden tot een 
aansprakelijkheidvan ons.
12. Alles wat met de betalingen te maken heeft
Wanneer je de opdrachtbevestiging van ons ontvangt, zullen wij pas aan de slag gaan 
wanneer wij de gevraagde vergoeding hebben mogen ontvangen. In de 
opdrachtbevestiging wordt een IDEAL betaallink verstuurd en een betalingstermijn 
aangegeven. Wij houden de zaak aan tot de betaling door jou is voldaan. Wanneer de 
betalingstermijn is overschreden, ontvang je van ons nog 1 reminder. Mocht je hierna de 
betaling nog steeds niet voldoen, dan zullen wij de overeenkomst helaas ontbinden.
Simel Vrijheid geeft altijd vooraf aan wat de kosten zullen zijn voor de opdracht. Wij werken 
met fixed fees, wat betekent dat wij een vast bedrag per opdracht vragen. Mocht er extra
onvoorziene arbeid moeten worden verricht, wat niet in de opdracht valt, dan zullen wij dit 
vooraf aan jou communiceren en de kosten aangeven.
13. Overmacht
Indien sprake is van staking, diefstal, overheidsmaatregelen, brand, computerdefecten, 
epidemieën, verlies van de gegevens, oorlog, waterschade en alle overige 
omstandigheden waardoor wij de nakoming van onze overeenkomst al dan niet tijdelijk 
verhinderen, dan zullen wij de overeenkomst ontbinden. Wij hopen dat zoiets nooit gebeurd. 
Maar in geval van een situatie van overmacht,rust de plicht bij ons om jou hiervan op de 
hoogte te stellen.
14. Intellectuele eigendom
Alles wat je ziet, leest of te maken heeft met Simpel Vrijheid zijn en blijven eigendom van ons. 
Openbaarmaking kan alleen wanneer er nadrukkelijk door ons een schriftelijke toestemming
is gegeven.
15. Hoe wij omgaan met reclamering
Wij maken reclames met betrekking tot onze verrichte werkzaamheden. Wanneer je dit liever 
niet wilt, kan je dit schriftelijk aan ons communiceren. 
Reclames schorten de betalingsverplichtingen niet op.
In geval van een terecht uitgebrachte reclame – hebben wij de keuze tussen aanpassing 
van het in rekening gebrachte honorarium.
16. Het gebruik van internet en e-mail
Tijdens de uitvoering van de opdracht communiceren wij door middel van elektronische 
mail. Helaas bij het gebruik van elektronische mail kunnen er risico’s aan kleven zoals - maar 
niet beperkt tot - vervorming, vertraging en virus. Wij proberen het zo veilig mogelijk te 
maken, maar bij eventuele schade zullen er geen aansprakelijkheden zijn ten gevolge van 
het gebruik van elektronische mail.
Wij zullen er in ieder wat verwacht mag worden doen of nalaten ter voorkoming van het 
optreden van voorgenoemde risico's.
17. Bij geschillen 
Op deze overeenkomst is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
In geval deze algemene voorwaarden en de opdrachtbevestiging onderling tegenstrijdige 
voorwaarden bevatten, gelden de in de opdrachtbevestiging opgenomen voorwaarden.
Alle geschillen die verband houden met overeenkomsten tussen jou en ons, waarop deze 
voorwaarden van toepassing zijn, en welke niet tot de competentie van de kantonrechter 
behoren, worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar onze 
kantoor zijn woonplaats heeft
Share by: